zaterdag 8 mei 2010

GROOT VERDRIET

Lieve allemaal,

Met heel veel verdriet moet ik nu een berichtje schrijven op Edwin's blog.

Edwin is donderdagavond 6 mei om half 10 rustig ingeslapen.
Het leek naar omstandigheden redelijk goed met hem te gaan en alles was al geregeld om vrijdag naar huis te gaan zodat hij thuis nog even kon genieten van zijn gezin.
Hij had weliswaar geen vooruitzicht op jaren maar ging toch minstens voor vele maanden, zo positief en optimistisch als hij was.
Helaas troffen de verpleegkundigen hem ernstig ziek aan toen zij Edwin 's morgens wakker gingen maken. Hij bleek wederom een ernstige infectie te hebben.
Deze zou erg moeilijk te behandelen zijn geweest met het vooruitzicht op weer vele weken ziekenhuis en weinig tot geen kans op een goed herstel.
In goed overleg met Edwin hebben wij samen als gezin besloten om de natuur zijn werk te laten doen.
Edwin heeft nog een hele zware dag gehad maar we hebben goed afscheid van elkaar kunnen nemen en het is goed zo.
Hij is uiteindelijk rustig ingeslapen en wij hopen dan ook met heel ons hart dat hij nu eindelijk de rust heeft die hij zo verdiende.

Marjan

34 opmerkingen:

  1. lieve marjan en de kinderen

    we leven ontzettend met jullie mee hoewel wij weinig contact hadden met elkaar we wensen jullie dan ook heel veel sterkte toe je hebt ook je best gedaan
    gr.jackie en mien Hoogeveen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was gisteren een klap om het nieuws van het overlijden van Edwin te horen. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Marjan, Vera, Christian, Alex en verdere familie,
    Wat heeft Edwin gevochten! Niet alleen door zijn positiviteit heeft hij dat kunnen doen, maar ook uit liefde om zo lang mogelijk bij jullie te mogen zijn! Heel veel sterkte wensen wij jullie in deze zware tijd.
    Liefs, Mees, Marja en Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Marjan, kinderen en familie,

    Gecondoleerd met het overlijden van Edwin.
    Hij heeft gevochten voor zijn leven en wilde heel graag met jullie verder gaan.
    Zijn strijd is nu voorbij.
    Ik hoop dat er een tijd komt dat jullie in alle liefde trots op hem kunnen zijn, wat een karakter, wat een doorzettingsvermogen had hij.
    Ik wens jullie als familie veel sterkte en warmte van elkaar bij de voorbereiding van zijn afscheid,
    tot dan,

    lieve groet,
    Janny Nooij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste familieleden van Edwin,
    Geschokt ben ik, nu ik zojuist lees dat Edwin is overleden. Wat een karakter heeft hij al die tijd getoond. Jullie mogen terecht heel trots op hem zijn. Ook al is het toch nog onverwacht, onvermijdelijk leek het al langer. Heel veel sterkte de komende periode.

    Groet,

    Eric van der Hoef

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beste Marjan, Vera, Christian en Alex.

    Wat een verschrikkelijk triest bericht. Ik ben er kapot van! Dit had ik toch echt niet verwacht. Volgens de berichten op de blog ging het zo goed met Edwin. Wat moet ik nu nog zeggen.
    Ik wens jullie heel veel sterkte met dit grote verlies!

    jan ten Voorde

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Marjan, Alex, Vera en Christian,

    Wat kregen wij gisteren, via Steef, een vreselijk bericht te horen.
    Wij wensen jullie enorm veel sterkte toe met het verwerken van dit enorme verlies en gat dat Edwin in jullie gezin achterlaat.

    Als wij iets voor jullie kunnen doen laat het ons dat weten

    Gerard, Silvia Steef en Martijn Sluijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve familie,jullie kennen ons niett maar we volgden altijd het blog van edwin.We zijn erg geschrokken van het berichtomdat we dachten dat het toch iets beter ging.Wat een sterk mens was hij toch en zo positief altijd.We wensen jullie veel sterkte toe de komende tijd.Fam Peters Tiel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve familie, kennissen en vrienden van Edwin. Ik ben heel erg geschokt. Wij kennen elkaar niet maar ik volg Edwin al een heel lange tijd. In februari hebben wij onze liefste vriend Arie verloren aan die gemene Kahler.Ook een vriendin van mij lijdt aan deze ernstige ziekte, al meer dan 5 jaar. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte en wat heeft Edwin op een positieve manier gevochten zeg, jullie kunnen heel erg trots zijn op hem! liefs van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lieve familie,vrienden en kennissen ook ik ben erg geschrokken met het overlijden van edwin ik wens vrouw en kinderen en familie heel veel sterkte de komende tijd groetjes ruud schimmel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sandra Sibbing-Laurenssenzondag 9 mei 2010 om 20:17:00 CEST

    Beste Marjan
    Via Bas heb ik vele verhalen over Edwin en ook jullie gezin gehoord. Wat ik daaruit opmaakte was vele tegenslagen maar ook een enorme veerkracht van jullie allemaal. Ik hoop dat deze kracht jullie ook in de komende moeilijke tijd tot steun kan zijn.
    Ik denk dat iedereen wel eens de angst heeft een dierbaar iemand te moeten verliezen. De overeenkomst die jij en ik hebben is een partner met de ziekte van Kahler. Onze angst is nu helaas jouw waarheid geworden. Dat raakt me voor jou en jullie kinderen. En is tegelijkertijd ook confronterend voor mezelf. En voor Bas, die is een fijne collega kwijt maar vooral ook een 'kahlermaatje'. Ik wens jullie heel veel sterkte. gr. Sandra Sibbing-Laurenssen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beste Marjan en kinderen,
    Wat een schok om te horen dat Edwin is overleden. Vanaf het begin van zijn ziekte volg ik Edwin via zijn blog. Tot mijn grote spijt ben ik er niet toe gekomen om eens een berichtje te sturen. Ik denk dat hij door het publiceren van zijn verhaal een grote hulp is geweest (en nog steeds is) voor anderen. Ik heb in ieder geval heel prettig met hem samengewerkt. Ik wens jou en de kinderen heel veel sterkte. groeten Leo Bruin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je leest wel eens over grote sportmannen, die zeggen hun kanker te hebben overwonnen. Daarna wint zo’n man ook nog eens een paar keer de Tour de France! Respect!
    Betekent dit dat als je je kanker niet overwint dat je niet hard genoeg hebt gevochten?
    Als je Edwin Vonk hebt gekend, weet je dat dit onzin is. Onze vijand, multipel myeloom is niet te overwinnen. Ik ken niemand, die zo hard heeft gevochten als Edwin. Onder de meest akelige omstandigheden bleef hij knokken. En hij heeft wat voor zijn kiezen gehad de laatste jaren. Bijna 6 jaar heeft Edwin steeds opnieuw de handschoen weer opgenomen. Elke tegenslag verdroeg hij en hij veerde weer op.
    Edwin, blogbuddy, was een steun voor vele myeloom patiënten. Met zijn weblog heeft hij zeer velen laten meeleven. Hij vond het zo vervelend dat hij in het ziekenhuis zijn eigen Sparkweb niet kon bijwerken, dat hij een tweede, tijdelijke blog heeft opgezet. Helaas blijft het hierbij, we kunnen niet meer even kijken hoe het met Edwin gaat.
    Ik zal hem ook in de webredactie node missen. Niet alleen om zijn scherpe inzichten en kennis, maar het meest nog als vriend.
    Ik wens Marjan en de kinderen veel kracht om dit grote verlies te dragen.
    Sander van der Pol

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste familie van Edwin,

    Edwin zat in de webredactie van www.cmwp.nl, en aangezien wij deze website ontwikkelen, hebben we af en toe contact met Edwin gehad. Hoewel we niet veel contact hebben gehad, ken ik Edwin als een prettige man met kennis van zaken.

    Veel sterkte toewenst aan familie, vrienden en kennissen, met het verwerken van dit verlies.

    Jos van de Laar

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marjan, kinderen,

    Ik heb Edwin leren kennen via de Contactgroep. Slechts eenmaal heb ik hem mogen ontmoeten voor een kop koffie bij mij thuis, maar in de afgelopen periode heb ik (en mijn vrouw Sandra) regelmatig het blog bezocht. Ook volgde ik Edwin op Twitter.
    Ik hoop dat jullie de kracht vinden om jullie leven zonder Edwin op de rails te krijgen.
    Veel sterkte toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je ziet het Edwin, de bewondering die je hebt. Voor je doorgaan, je willen en je liefde voor hen die je dierbaar zijn. Is misschien een beetje raar om in de tegenwoordige tijd te praten, om me tot jou te richten, ik kan het nog niet anders dan zo. Heb net je rouwkaart gelezen en die zegt wel heel over je. Ik kom je woensdag opzoeken in Weesp. Het is niet anders. Dan zie ik je naasten en vegen we nog een traan of duizend weg.

    Douwe

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve familie,

    Zojuist, net voor het slapen gaan, kijk ik nog even op twitter en zie een bericht van CKP waarbij ik minstens 10x heb geroepen dat dit niet waar kan zijn.

    Heb Edwin gevonden via zijn website toen bij mijn man ook de ziekte van Kahler werd gecontstateerd, we hebben daarna met enige regelmaat via mail, onze logjes en twitter contact gehad. Zijn site, zo compleet over deze ziekte en hijzelf waren een steun voor mij, een herkenning, iets om op terug te vallen.

    Ben enorm geschrokken van zijn overlijden, voor mij totaal onverwachts. Edwin laat iets bijzonders achter voor velen, hij heeft meer dan gestreden, jullie mogen trots op hem zijn!

    Heel veel, enorm veel sterkte toegewenst met dit grote verlies.

    Ine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste familie van Edwin,
    Veel sterkte toegewenst met dit grote verlies. Het zal heel moeilijk zijn om hem te missen.
    Met vriendelijke groeten, Gerard Apte.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het bericht van het overlijden van Edwin bereikte me vandaag...
    Ik volgde zijn logjes omdat een vriend van ons ook de ziekte van Kahler heeft.Ik heb vaak de strijdlust van Edwin bewonderd en zijn liefde voor zijn gezin dat zo sprekend was in de blog's. Ook las ik als verpleegkundige vaak de kleine dingen in de zorg die ervoor zorgen dat iemanand een glimlach geven, een mooi voorbeeld van hoe het kan in de zorg.
    Ik wens jullie veel sterkte toe met dit grote verlies. Hopelijk geven alle mooie herinneringen aan hem wat troost.

    Groeten Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beste Marjan & kinderen,

    Als ex-collega van BCICT ben ik altijd de weblog van Edwin blijven volgen. Wat verliezen jullie een kanjer en een voorbeeld. De manier waarop Edwin met zijn ziekte omging en hoe hij vocht om er voor jullie te zijn en zo lang mogelijk te blijven, hebben op mij diepe indruk gemaakt. Ik wens jullie veel sterkte toe de komende tijd, maar daarna ook veel genoegen met de herinneringen die Edwin achterlaat......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste familie.

    Ook ik was vanmorgen geschokt toen ik op kantoor hoorde van het overlijden van Edwin.
    Zo onvoorstelbaar treurig!

    Ik heb een aantal jaren met Edwin gewerkt bij EBE/CICT in Amsterdam en zal hem altijd blijven herinneren als een goede, vriendelijke en positieve collega.

    Ik wens jullie heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Margret en Erjan Tinholtdinsdag 11 mei 2010 om 21:37:00 CEST

    Beste Marjan en kinderen,

    Het was een schok om het nieuws van Edwin's overlijden te vernemen. Erg onwezenlijk om nog een bericht van Edwin op bevrijdingsdag te lezen en kort daarop te horen dat hij er niet meer is.
    Als collega was Edwin positief, optimistisch en gedreven. Deze eigenschappen zijn ook duidelijk naar voren gekomen tijdens zijn ziekte, zoals we doorgaans op zijn weblog konden lezen. Een weblog waar de passie vanaf straalde. Aangevuld met nog een dosis humor vocht hij zo, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor jullie. Jullie kunnen ABSOLUUT trots op hem zijn.
    Met jullie hopen we dat Edwin nu zijn rust gevonden heeft na zijn zware strijd.
    We wensen jullie veel kracht en sterkte toe in de komende moeilijke tijd die voor jullie ligt. Verder hopen we dat met de tijd verdriet ook plaats mag gaan geven aan dierbare herinneringen van en met Edwin.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beste Marjan en kinderen,

    Onverwacht het bericht dat Edwin is overleden, je weet dat het moment een keer komt maar het is vreselijk schrikken als het plotseling op je scherm staat. Juist omdat je weet wat Edwin voor een vechter is met een veerkracht die ongekend is. Zoals al eerder gezegd een voorbeeld voor velen zoals hij, maar ook jullie met de strijd zijn omgegaan. Iemand die respect afdwingt en waar jullie enorm trots op zijn.

    Ik hou Edwin in gedachten als een fijne collega met humor, een optimistisch karakter en passie voor zijn werk maar bovenal als mens een hele fijne vent.

    Voor jullie nu een zware tijd van het afscheid nemen, ik wens jullie alle kracht en sterkte toe voor deze periode. Het is goed dat er berusting is bij jullie allemaal dat Edwin niet meer hoeft te vechten.

    Ik zal Edwin nooit vergeten en zal hem blijven herinneren.

    René van Loenen

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aan Marjan en de kinderen:
    bij deze wil ik jullie heel veel sterkte toewensen met het verlies van je man en jullie vader Edwin. Zo onbegrijpelijk dat een sterke geest en een sterke wil tegen een zwak en ziek lichaam moet vechten, een gevecht die met MM niet te winnen valt. Maar wat een knokker was Edwin. Mijn man heeft helaas sinds 2005 ook MM en zijn ziekte is weer teruggekomen. wij wachten nu op een allogene stamceltransplantatie.
    Vind steun bij elkaar en bij vrienden. ook bij de lotgenotenvereniging vind je als nabestaande een schouder. Ik leef met jullie mee.

    Marian Bultman

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beste Marian en kinderen,

    Ik ben ontzettend geschrokken van het bericht dat Edwin overleden is.
    Jullie heel erg gecondoleerd met dit enorme verlies.
    Ik heb het blog van Edwin altijd gelezen en soms ook gereageerd,hij was altijd zo positief en levenslustig.
    Ik heb Edwin leren kennen in het Flevoziekenhuis,hij kwam daar tegenover mij te liggen met zijn allereerste opname in 2004.
    Hij was toen een leuke opgewekte kamergenoot.en we hadden al snel praat genoeg,mede doordat de kinders opdezelfde club hockey spelen.
    Ik wens jullie heel veel sterkte
    Helene

    BeantwoordenVerwijderen
  26. dag Edwin,
    Gisteren hebben we afscheid van je genomen, we hebben je naar je laatste rustplaats gebracht.
    Wat een overweldige belanstelling was er voor je, Zo fantastisch is het dat zoveel mensen bijeen toch zo'n indrukwekkende en intieme sfeer kan opleveren.
    Wat heb je ook een sterke lieve vrouw en toppertjes van kinderen.
    Ik wist niet dat je zoon zo mooi en gevoelig piano kon spelen. Popmuziek verwerkt in een katolieke dienst, dat was intens en zo persoon-lijk. Ik voel dat je hier zelf de hand in moet hebben gehad ..zo mooi!
    Edwin ik heb je niet zo heel lang gekend, maar jou persoonlijkheid heeft indruk gemaakt op deze aarde en je zult enorm gemist worden.
    Rust zacht makker en blijf je fantastische gezin vanaf daarboven maar bijstaan. ze verdienen het.
    Mees.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Beste familie Vonk,
    Geschokt en ontstelt zijn we door de mededeling, hier op de tijdelijke weblog, dat Edwin is overleden. We willen hier dan ook onze diep gevoelde deelneming betuigen met dit grote verlies. Jullie kennen ons niet maar ik, Jaap Tanis heb al geruime tijd contact met Edwin, o.a. via de CMWP, Twitter en onze resp. web-logs. Ik heb zelf sinds mei 2002 ook MM en we volgden elkaar zo via internet en hadden soms kort een reactie op een tweet of een bericht op de web-log. We hadden wel het idee dat de situatie met Edwin zorgelijk was maar dat het toch plotseling nog zo sterk achteruit zou gaan hadden we niet verwacht. We hebben Edwin leren kennen als iemand die erg positief in het leven stond. We hopen dat de herinnering die hij nalaat jullie de kracht zal geven om door te gaan na dit grote verlies.
    We wensen jullie heel veel kracht en sterkte toe voor nu en de komende tijden.
    Met hartelijke groet,
    Jaap en Ria Tanis

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Beste Marjan en de Kinderen,

    Ik ben ontzettend geschokt van het bericht dat Edwin is overleden. Ik heb veel bewondering voor de manier waarmee Edwin met de ziekte omging en dmv zijn weblog een steun was voor een ieder.
    Ik wens jullie veel sterkte toe de komende tijd.

    Jeroen Kuijper
    oud-collega Douane district Hoofddorp

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beste familie,

    Ik las het net..Edwin is niet meer..jullie kennen me niet maar ik volgde Edwin al een paar jaar omdat mijn vader ook de ziekte van Kahler had(helaas is mijn vader vorig jaar, na 2 jaar vechten, ook overleden aan deze verschrikkelijke ziekte)
    Edwin was een steun voor mij en dat was ie voor velen zoals ik heb gelezen hier!
    Ik vond altijd dat hij zo mooi en plezierig kon schrijven,dan leek het allemaal iets minder erg dan t was...Het afgelopen jaar las ik toch nog met enige regelmaat zijn berichtjes.Gewoon om even weer te weten hoe het nu met Edwin ging.

    Via deze weg wil ik toch graag even reactie achter laten.Het gemis zal blijven maar ik hoop toch dat jullie het samen ooit een plekje kunnen geven.
    Ik denk aan jullie en Edwin kijkt vast van boven op jullie neer.Wees maar trots op hem!
    Dat is hij vast ook op jullie.

    Veel lfs en sterkte van liane Schoot Uiterkamp

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lieve Marian, en kinderen.
    Voor de zoveelste keer, de afgelopen weken, en met een toenemende onrust, ging ik weer naar de blog van Edwin. Weer niets!! Toen ik naar google ging, ben ik me echt rot geschrokken!! Wat een klap! Ik durfde het jullie niet te laten weten, dat Dick was overleden. Was bang dat Edwin, de moed zou laten zakken. Hij was zo sterk en positief, en nu dit. Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, maar niets zeggen is erger. Heel veel steun en kracht, om dit zware verlies te dragen. Hier is het niet gelukt, om elkaar te ontmoeten. Hopelijk lukt het boven wel.Heel veel liefs en kracht uit Nijmegen, Saat en Piet Velthuizen

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Marjan en kinderen,
    Bijna 18 maanden geleden kwam ik voor het eerst in contact met Edwin, nadat ook bij mij Kahler werd vastgesteld.
    Nu lees ik dat Edwin zijn strijd gestreden heeft, en spijtig genoeg verloren tegen deze zware ziekte.
    Ik wens jullie heel veel kracht en steun bij elkaar om dit verlies te verwerken.
    Heel veel sterkte.
    Annita

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Beste familie,

    mijn oprechte deelneming met het overlijden van Edwin, las af en toe zijn blog zoals vandaag na enkele weken,
    veel sterkte in deze moeilijke periode.

    Yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heya i am for the first time here. I found this board
    and I in finding It really useful & it helped me out
    a lot. I hope to provide something back and help others such as
    you aided me.

    Here is my page best way to get rid of static cling

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Very nice post. I simply stumbled upon your blog and wished
    to mention that I have truly enjoyed surfing around your blog
    posts. In any case I'll be subscribing in your feed and I hope you write again very soon!

    Feel free to surf to my web blog: achat vues youtube

    BeantwoordenVerwijderen